Mesto žensk vabi!
S O D O B N E T E O R E T I Č A R K E I N U M E T N I C E O P E R F O R M A N S U: PREDAVANJA, SEMINAR IN PERFORMANSI DO KONCA MARCA V OKVIRU PROJEKTA RE.ACT.FEMINISM/PERFORMATIVNA UMETNOST 60 ih IN 70ih LET DANES
S O D O B N E T E O R E T I Č A R K E I N U M E T N I C E O P E R F O R M A N S U: PREDAVANJA, SEMINAR IN PERFORMANSI DO KONCA MARCA V OKVIRU PROJEKTA RE.ACT.FEMINISM/PERFORMATIVNA UMETNOST 60 ih IN 70ih LET DANES
Ljubljana, 13. marca, 2009 – Po otvoritvi projekta re.act.feminism/performativna umetnost 60ih in 70ih let danes v Galeriji Vžigalica, ki do 29. marca gosti obsežen video arhiv performansov pionirk in sodobnih avtoric te oblike umetniškega izraza, se bo do konca marca zgodila še vrsta dogodkov. Obiščejo nas priznane umetnostne zgodovinarke, kuratorice in teoretičarke, Bettina Knaup (ena izmed kustosinj gostujočega dela mednarodnega projekta), Angelika Richter, Dubravka Đurić, Barbara Borčič, Dubravka Duba Sambolec, Bojana Kunst, predstavijo pa se tudi umetnice Nada Prlja, Irena Tomažin in Lana Zdravković/KITCH. Dogajanja bodo potekala med 19. in 27. marcem v ljubljanski Galeriji Vžigalica – Muzej in galerije mesta Ljubljana.
Del mednarodnega projekta dveh priznanih kustosinj Bettine Knaup in Beatrice E. Stammer – obsežen arhiv video posnetkov performansov iz 60ih in 70ih let – bodo spremljali različni dogodki na temo performativne umetnosti, njenih začetkov, razvoja in odraza te oblike umetniškega odražanja v sodobni umetniški produkciji.
19. marca bo v Galeriji Vžigalica med 10 in 18h na ogled postavljen video performans Lane Zdravković/KITCH (Slovenija) z naslovom Kako ona uživa: Golo branje Lacana. Video performans je refleksija o ženskem (seksualnem) užitku kot ga dojema lacanovska psihoanaliza (avtorica v videu bere iz besedila Jacquesa Lacana: Še). Deklarativno demokratična družba zlahka zdrsne v globine šovinizma, rasizma in nacionalizma. Zato je nenehen boj za enakost med spoli ne le feministični krik, pač pa in predvsem brezkompromisna zahteva za enakost ne glede na spol, nacionalno ali etnično pripadnost, raso ali kulturo, zaradi česar lahko delo razumemo predvsem kot poziv k radikalni enakosti.
20. marca se bo v Galeriji Vžigalica z začetkom ob 17h odvil seminar na temo performativne umetnosti 60ih in 70ih let danes, ki se ga bodo udeležile:
Bettina Knaup (Nemčija), ena izmed kustosinj mednarodnega projekta re.act.feminism/performativna umetnost 60ih in 70ih let danes, ki bo spregovorila o samem projektu, vzgibih za njegovo pripravo ter o nastanku in razvoju performativne umetnosti, ki je nastajala sočasno s teorijo feminizma.
Angelika Richter (Nemčija), umetnostna zgodovinarka in kuratorica nam bo predstavila specifično politično in kulturno situacijo vzhodne Nemčije, ki jo je potrebno upoštevati, ko govorimo o vizualni umetnosti, še posebej o stvaritvah ženskih umetnic tistega časa. Zasledovala bo predvsem vprašanje, zakaj ni bilo feministične tradicije v umetnosti niti performativne umetnosti v Vzhodni Nemčiji v 60ih in 70ih letih.
Dubravka Đurić (Srbija), pisateljica, predavateljica na Fakulteti za medije in komunikacije v Beogradu ter Beograjskem centru za ženske študije in soustanoviteljica revije ProFemina, bo predstavila prispevek o (nez)možnosti sklicevanja na univerzalnost vzhodno evropske umetnosti v relaciji do zahodne umetnosti ter odnosu med umetnostjo žensk in umetnostjo moških. Svoje predavanje bo orisala s primeri del treh umetnic (Marina Abramović, Vlasta Delimar in Katalin Ladik).
Barbara Borčič, direktorica Zavoda SCCA – Ljubljana bo govorila o oblikah dokumentacije in arhiviranja videa ter njegove dostopnosti. Osredotočila se bo na rabo video tehnologije v jugoslovanskem kontekstu 70ih let, ko sta bila v rabi dva termina za ilustracijo razlike med video umetnostjo in z videom zabeleženo umetnostjo oziroma kompleksnosti odnosa med njima.
25. marca bo z začetkom ob 17h umetnica in univerzitetna predavateljica Dubravka Duba Sambolec (Slovenija, Norveška) spregovorila o svojem umetniškem opusu, ki predstavlja artikulacijo epistemoloških in ontoloških interpretacij našega obstoja. Osredotočila se bo predvsem na svoje video performanse, ki so nastajali od leta 1999 naprej in govorijo o kontroli, dominaciji, podreditvi in strategijah preživetija, naslavljajo kulturno represijo v vsakdanjem življenju in v času krize, vprašanja ženske identitete in izginotja centra v kontekstu globalizacije, namenjeni pa so instalaciji na javnih mestih zato, da o perečih družbenih zadevah komunicirajo z mimoidočimi. Predstavila bo tudi svoja ostala dela, sestavljena iz multimedijskih instalacij (»Collectors«), skulptur, risb, video performansov, site-specific skulptur in digitalnih foto kolažev.
26. marca ob 17h začne s predavanjem Bojana Kunst (Slovenija), raziskovalka na ljubljanski Filozofski fakulteti in predavateljica na podiplomskem študiju Filozofija in teorija vizualne kulture, Fakultete za humanistične študije Koper ter avtorica treh knjig in mnogih člankov s področja sodobnih scenskih umetnosti in teorije umetnosti. V okviru projekta bo na različnih primerih umetniških del predstavila, kako se spreminja reprezentacija naravnega telesa v performansu. Če feministični performans v 60ih letih postavi naravo telesa v središče kritičnega raziskovanja reprezentacije in vloge ženskega telesa v umetnosti, se danes vprašanje narave znova vrača, vendar pa je ob tem tudi temeljno rekonceptualizirano. S primeri različnih umetniških praks se bo dotaknila različnih teorij naravnega telesa in skušala umestiti nova vprašanja Njene narave v sodobne politične in ekonomske kontekste.
Predavanju bo sledila predstavitev zvočnega performansa Irene Tomažin aka iT (Slovenija) z naslovom 'glasovanja', ki bo skozi glasovne kolaže eksperimentalne širine in improvizatorske svobode poskrbela za zelo močno in osebno zvočno izkušnjo.
27. marca v Galeriji Vžigalica se bo med 10 in 18h uro z živim nastopom in video performansom predstavila umetnica Nada Prlja (Makedonija, VB), pri čemer gre za adaptaciji dveh performansov svetovno priznane umetnice Marine Abramović. Performans z naslovom Svetovni Barok je reakcija na Abramovićin Balkan Barok, medtem ko se z video performansom €(Euro) avtorica odziva na danes že zgodovinski performans z naslovom Thomas Lips iz leta 1975, v katerem se je Abramovićeva spraševala o pomenu političnih prepričanj.
Celotni zgoraj omenjeni program sodi v okvir projekta re.act.feminism/performativna umetnost 60ih in 70ih let danes, katerega osrednji del je obsežen video arhiv osemdesetih video posnetkov del svetovno priznanih umetnic performansa, ki je do 29. marca na voljo obiskovalcem za izposojo in ogled v Galeriji Vžigalica na Trgu francoske revolucije 7 v Ljubljani. Projekt je predfestivalski dogodek 15. mednarodnega festivala Mesto žensk.
Projekt je organiziralo Društvo za promocijo žensk v kulturi – Mesto žensk, v koprodukciji z re.act.feminism/performativna umetnost 60ih in 70ih let danes, Akademie der Künste, Berlin in ob podpori ERSTE fundacije, Oddelka za kulturo Mestne občine Ljubljana in fundacije Hauptstadt Kulturfond, A space for live art, ter v sodelovanju s Potemkinovimi vasmi.
Ni komentarjev:
Objavite komentar